Kečap je nepogrešljiva paradižnikova omaka, ki je vse bolj pogosta v vsakem gospodinjstvu. Je vsestransko uporabna – lahko se jo uporabi pri picah, hrenovkah, toastih, sendvičih… Kečap jedem daje sladko kisel okus, kar ga dela tako priljubljenega. Vendar ali veste kaj vse se znajde v kečapu poleg paradižnika?

Vsestransko uporabna omaka

Kečap je omaka, pri kateri je glavna sestavina paradižnik, zaradi daljše obstojnosti pa sta mu dodana še kis in sladkor, ki ga je v teh izdelkih občutno preveč. Seveda pa poleg osnovnih sestavin v kečapih najdemo še sol, zelišča, pri nekaterih tudi sladila in druge dodatke.

Skriti sladkor

Pri uporabi kečapa moramo biti predvsem pozorni na vsebnost sladkorja, saj ta ni nezanemarljiva. Paradižniki namreč že sami po sebi vsebujejo nekaj sladkorja, nekaj ga je pa dodanega tudi s strani proizvajalca.

To pomeni, da je lahko v nekaterih kečapih tudi do 23 gramov sladkorja na 100 gramov izdelka, toliko sladkorja vsebuje približno polovica 100 gramske navadne mlečne čokolade.

Kaj pa sol?

Tudi vsebnost soli je v kečapih lahko visoka, četudi sol velja za naravni konzervans. V marsikaterem izdelku jo je občutno preveč.

Da boste lažje izbrali primeren kečap, naj vam bo v pomoč uporaba mobilne aplikacije Veškajješ (Google Play / App Store).

S skeniranjem črtne kode boste dobili informacijo o hranilni vrednosti in prehranskem profilu živila, ki je ovrednoten z barvami semaforja. Morda vas bodo nekatere številke presenetile.

Naredite si domači kečap

Če ste vešči kuhanja si lahko sami naredite domači kečap. Ta bo vseboval bistveno manj sladkorja in soli, narejen bo pa po vašem okusu. Za pripravo je potreben le paradižnik, oljčno olje, čebula, česen, kis, začimbe, nekaj soli in sladkorja.

trzni pregled ketcupov3

Recept:

1. V posodi na zmernem ognju segrejemo oljčno olje, dodamo mu narezano čebulo in kuhamo toliko časa, da čebula postekleni. Nato dodamo še česen in mešamo 2 minuti.
2. Dodamo opran paradižnik, mleto papriko in ostale začimbe po svojem okusu (npr. poper, kumino, čili v prahu, cimet) ter pokrito dušimo približno 25 minut, vmes občasno premešamo.
3. Nato s paličnim mešalnikom vse skupaj dobro spasiramo, da dobimo enotno zmes.
4. Na koncu dodamo še kis, malo sladkorja (ali med) ter kuhamo na zmernem ognju, dokler se kečap ne zgosti (približno 30 minut). Po želji lahko dodamo še sol in poper.

ZPS nasvet

1. Kečap naj ne bo vsakodnevno na vašem jedilniku, zaradi visokih vsebnosti sladkorja in soli.
2. Pred nakupom kečapa na deklaraciji preverite sestavine in hranilno vrednost izdelka, predvsem bodite pozorni na vsebnost soli in sladkorja.
3. Z le nekaj sestavinami si lahko doma narediti kečap, ki je zagotovo boljša izbira od kupljenega. Njegova priprava je enostavna, vse skupaj pa vam bo vzelo dobro uro.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti