Vsem, ki kupujemo živila, se včasih zgodi, da stojimo pred policami in izbiramo med na videz podobnimi živili. K nakupu nas lahko premami cena, lična embalaža, navedbe in trditve, ki poudarjajo ne/vsebnost nekaterih hranil in še bi lahko naštevali. Tako lahko odločitev, katero živilo kupiti, kar naenkrat postane problem.
Je rjav sladkor bolj zdrav od belega? Koliko sladkorja vsebuje vaš priljubljen sadni jogurt? Kako so označeni aditivi? Je vaša najljubša pijača "zelena", "oranžna" ali "rdeča" glede vsebnosti sladkorja… Vse to vam ponuja mobilna aplikacija Veš kaj ješ!
Da bodo odločitve lažje in preudarnejše, smo v okviru programa "Inovativne rešitve za boljše odločitve: Veš, kaj ješ in piješ!", ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje RS, razvili mobilno aplikacijo "Veš kaj ješ". Pri njenem sooblikovanju je sodelovala tudi mladinska organizacija "Brez izgovora Slovenija". Aplikacija je enostavna za uporabo in je tako primerna tudi za tiste, ki niso najbolj vešči dela s sodobno tehnologijo.
Razvoj mobilne aplikacije "Veš kaj ješ" je nadaljevanje in nadgradnja preteklega dela ZPS, ki ga uporabniki spletnega mesta www.veskajjes.si že dobro poznajo.
Kreativno trženje naj ne vpliva na vaše nakupne odločitve!
"Trženje živil nedvomno tudi vpliva na prehranjevalne navade, tako otrok in mladostnikov kot tudi odraslih, zato je toliko bolj pomembno, da znamo izbirati preudarno, da znamo brati in razumeti hranilne tabele…," je izpostavila dr. Tanja Pajk Žontar iz Zveze potrošnikov Slovenije in dodala:
Mobilna aplikacija potrošnikom ponuja možnost, da na hiter in na preprost način preverijo prehranski profil izbranega živila in to tam, kjer informacijo dejansko potrebujejo – v trgovini. Aplikacija jim bo takoj `odgovorila´, ali določeno živilo vsebuje malo, srednje ali veliko vsebnost maščob, nasičenih maščobnih kislin, sladkorja, soli in prehranskih vlaknin.
Vodja Sektorja za obvladovanje nalezljivih bolezni, hrano in okolje dr. Marjeta Recek iz Ministrstva za zdravje RS pa je poudarila:
Prekomerna teža in debelost je problem tudi med slovenskimi otroci in mladostniki. Glede na spremenjen način življenja in prehranjevanja v primerjavi s preteklostjo, postaja izobraževanje in informiranje o zdravih izbirah hrane vse pomembnejše. Poleg formalnega izobraževanja je pomembno tudi neformalno izobraziti mlade, kot bodoče kritične potrošnike in tudi kot starše, ki bodo svoje navade prenašali naslednji generaciji.
Google Play | App Store |
Oglasi predstavljajo le eno plat zgodbe
Pri sooblikovanju mobilne aplikacije je aktivno sodelovala tudi mladinska organizacija "Brez izgovora Slovenija", saj je čezmerna hranjenost in debelost , ki je posledica neustreznega prehranjevanja in nezadostne telesne dejavnosti, vedno večji problem tudi med mladimi. "Živimo v družbi, kjer ima vsak pravico do oglaševanja, z malo pravili kaj nam lahko v oglasih povedo, zato slišimo veliko več sporočil finančno močnejše industrije, ki pogosto oglašuje izdelke, ki bi jih strokovnjaki za prehrano odsvetovali. In prav mladi smo glavna tarča oglaševanja izdelkov, ki nas vabijo z atraktivnimi oglasi in embalažo, na drugi strani, pa nam mali tisk na embalaži lahko hitro pove kako primeren je določen izdelek za vsakdanjo prehrano," je izpostavila Urška Erklavec iz mladinske organizacije "Brez izgovora Slovenija" in dodala:
Aplikacija je dober način za bolj trezen pristop k nakupovanju, saj smo ves čas bombardirani s sporočili in oglasi, kjer prikazujejo zgodbe kako različne čokolade in mlečne rezine združujejo ljudi in družine, čeprav v resnici bi bilo bolj resnično pokazati kako uživanje tako sladkanih izdelkov vodi v prekomerno telesno težo in različne zdravstvene težave.
Teorija je lahko zabavna in zanimiva
Mobilna aplikacija pa je vsebuje še dva nadvse zanimiva vsebinska sklopa, in sicer "Teorija" ter "Sladkorčki". V zavihku "Teorija" bodo uporabniki mobilne aplikacije pridobili nekaj osnovnega, teoretičnega znanja o uravnoteženi prehrani in zdravem življenjskem slogu. "V zavihku `Sladkorčki´ pa smo za uporabnike pripravili kratke, koristne in zanimive informacije o različnih živilih, pa tudi nasvete, ki potrošnikom lahko olajšajo vsakodnevno nakupovanje živil, kot na primer ali lahko poleti uživamo bolj slano hrano, kakšna je prednost parboiled riža pred belim in podobno," je povedala dr. Tanja Pajk Žontar.
Odzivi mladih uporabnikov pozitivni
Mladinska organizacija "Brez izgovora Slovenija" je z mladimi izpeljala tudi fokusne skupine, in odzivi so pozitivni. Mladi menijo, da so informacije podane na enostaven način, da aplikacija kratko in jedrnato opiše posamezne stvari, lahko jih pregledaš, pogledaš na vsakem koraku in je hiter pregled vsega na enem mestu, razkrijejo se določeni miti.
K namestitvi aplikacije na svoje pametne telefone in tablice so vabljeni tako mladi, kot tudi starši oz. vsi, ki želijo vedeti več!