Nutri-Score sedaj tudi uradno sprejet model označevanja hranilne vrednosti na sprednji strani embalaže živil v Franciji.
Po tem ko je Evropska komisija nedavno prepoznala Nutri-Score kot edini uradni model označevanja hranilne vrednosti v Franciji, so to s podpisi potrdila še francoska ministrstva.
Potrošniške organizacije si že vrsto let prizadevamo, da bi bila hranilna vrednosti na embalaži označena na potrošniku razumljiv način. |
Dodatno označevanje hranilne vrednosti na sprednji strani embalaže je sicer glede na evropsko zakonodajo o označevanju živil prostovoljno, med tem ko je označevanje hranilne vrednosti obvezno. Proizvajalci v Franciji se lahko sedaj prostovoljno zavežejo k uporabi modela označevanja hranilne vrednosti Nutri-score.
Po modelu označevanja Nutri-score se na podlagi izračuna točk za določena hranila, katerih uživanje naj bi omejili in tistih, katere uživanje spodbujamo, posamezno živilo označi z eno od petih barv in črko: temno zelena A, svetlo zelena B, rumena C, svetlo oranžna D in temno oranžna E, kjer zadnja predstavlja živilo z najmanj ustrezno hranilno sestavo.
V ZPS in številnih drugih potrošniških organizacijah v EU želimo, da bi bila živila označena na bolj enostaven in razumljiv način, zato že od leta 2006 podpiramo prostovoljno, dodatno označevanje v obliki `semaforja´, ki ga je uvedla britanska Food Standard Agency. Semafor z rdečo, rumeno in zeleno barvo opozori potrošnika na tista hranila, ki so pomembna za zdravje (maščoba, nasičene maščobne kisline, sladkor in sol ter prehransko vlaknino v 100 gramih živila), omogoča mu hitro primerjavo med istovrstnimi živili ter s tem boljše izbire za zdravo oz. uravnoteženo prehranjevanje. |
`Semaforju´, se je po skoraj 11-ih letih pridružil še Nutri-score. Oba modela temeljita na 100 gramih živila, kar potrošniku omogoča hitro primerjavo podobnih živil.
Proizvajalci: proti enostavnemu in razumljivemu označevanju živil
Številne multinacionalke že nasprotujejo temu modelu označevanja hranilne vrednosti. Nekatere (Coca-Cola, Nestle, Mars, Mondelez, Pepsico in Unilever) so se že povezale in skušajo skupaj razviti zelo zapleten model označevanja, ki temelji na dodatnem označevanju hranilne vrednosti na prednji strani embalaže, venda le na porcijo.
Ker porcije istovetnih živili različnih proizvajalcev niso enake, mora potrošnik z računalom v roki izračunati vrednosti na enoto izdelka, da sploh lahko primereja istovetna živila, kar pa se je med našimi pregledi in testi velikokrat izkazalo povsem nerealno. Več o označevanju na porcijo.