Številni dnevno uživamo kosmiče. Nekateri navadne ovsene kosmiče, drugi se raje odločijo za kosmiče z različnimi okusi in dodatki. Trgovci in proizvajalci nas prepričujejo z različnimi trditvami na embalaži. Pa jim lahko zaupamo?

Zaradi pomanjkanja časa se ljudje pri nakupu pogosto odločamo glede na barvito poslikano embalažo in navedbe ali trditve , ki so na njih, misleč, da smo izbrali najbolj primeren izdelek za uravnoteženo prehrano.

ovseno1

Na embalaži lahko pri marsikaterih kosmičih opazimo trditev "brez dodanega sladkorja", kar pomeni, da bi pri tem izdelku pričakovali, da ne vsebujejo prav nič sladkorja. Vendar po podrobnejšem pregledu sestavin lahko hitro opazimo, da temu ni (vedno) tako.

Inkedovsena kasa1 LI

V tem primeru živilu res ni dodan sladkor v obliki saharoze, lahko pa zasledimo oligofruktozo in dateljne v prahu (oboje spada med proste sladkorje) ter suha jabolka, za katere vemo, da vsebujejo veliko naravno prisotnih sladkorjev. Poleg tega pa izdelek vsebuje tudi sladila.

Je torej ta izdelek res brez sladkorja? Nikakor ne.

Kdaj je sploh dopustna trditev "brez dodanega sladkorja"?

Trditev brez dodanega sladkorja glede na Uredbo 1924/2006 pomeni, da sladkor živilu ni bil dodan, in katera koli trditev s podobnim pomenom za potrošnika je dopustna samo, kadar izdelek ne vsebuje nobenih dodanih mono- ali disaharidov ali drugih živil, uporabljenih zaradi njihovih sladilnih lastnosti.

Če so v živilu naravno prisotni sladkorji, je treba v označbo vključiti naslednjo izjavo: "Vsebuje naravno prisotne sladkorje."

Obstajajo kosmiči brez sladkorja? Da, navadni ovseni kosmiči so brez sladkorja

Če želite kosmiče popolnoma brez dodanega ali prostega sladkorja, so najboljša izbira navadni ovseni kosmiči, katerim lahko sami dodate številne poljubne dodatke (sveže sadje, lanena semena, oreški).

Če boste na primer dodali sadje, boste zaužili nekaj naravno prisotnega sladkorja iz sadja, a boste z njim zaužili tudi vitamine, minerale in prehransko vlaknino, izognili pa se boste sladilom in prostim sladkorjem.

Za lažje razumevanje hranilne tabele vam je lahko v pomoč mobilna aplikacija Veš, kaj ješ. Aplikacija nam na preprost način s pomočjo barv semaforja pove, ali je določenega hranila v izdelku malo, srednje ali veliko. Hkrati lahko primerjamo izdelke med seboj in izberemo tistega, ki nam najbolj ustreza.

Sopotnik pri zdravem prehranjevanju kar v tvojem žepu!

Z aplikacijo Veš kaj ješ? lahko skozi dan preverjaš kako izbrati bolj zdrav obrok.

Google play App store

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti