Po božiču in novem letu, po vsem obilju dobrot in močno naloženimi prazničnimi mizami, smo predvsem tisti, ki nam med prazniki popustijo meje zmernosti, še bolj dovzetni za napise light, slim ali fit na embalaži izdelkov. 

Ste si mogoče zadali zaobljubo, da je januar primeren čas, ko boste malo bolj `pazili na izbiro živil´? Vsekakor je odločitev za bolj zdrav in uravnotežen način prehranjevana dobrodošla, a bodite pozorni pri izbiri živil. Nemalokrat se namreč zgodi, da potrošniki iščemo bližnjice in slepo zaupamo oglasnim sporočilom ter mamljivim napisom na izdelkih.

Izdelki z napisom `light´ ali `lahki´ velikokrat niso najboljša izbira za vsakodnevno uravnoteženo prehrano, saj so največkrat predstavljeno zelo enostransko. Vsebujejo manj le določenega hranila, običajno proizvajalci izdelku znižajo delež maščobe, med tem ko vsebnost sladkorja ostane nespremenjena.

UB McVitie's Digestive Light

Piškoti iz pšenične moke z zmanjšano vrednostjo maščob.
Na 100 g:
Energijska vrednost: 1880/ 447 (kj/kcal)
Maščobe: 14,4 g 
Sladkor: 20,2 g

digestives

Obljubljajo 30 % manj maščobe v primerjavi z običajnim primerljivim izdelkom. Se vam že svetijo oči? A žal, tudi ti piškoti sodijo med sladice, ki si jih lahko privoščimo le občasno. Če pazite na telesno težo, se jih raje izogibajte, saj vsebujejo veliko sladkorja.

Fage grški jogurt total 0% z medom

Po grški recepturi odcejen jogurt brez maščobe z medom.
Na 100 g:
Energijska vrednost: 451 kJ/106 kcal
Maščobe: 0 g 
Sladkor: 18 g 

fage
Mogoče, si boste rekli, da je ta izdelek brez maščobe odlična izbira, pa je res? Ne ni, res da izdelek ne vsebuje maščobe, a vsebuje veliko sladkorja. Če želite znižati telesno težo vsekakor raje izberite navadni jogurt, lahko je tudi grški, a naj bo brez dodanega sladkorja in manj kot 2 % maščob.

Mercator Crunchy Muesli Light

Pripravljeni hrustljavi muesli izdelek z oreščki

Na 100 g:
Energijska vrednost: 1681 kJ/399 kcal
Maščobe: 7,5 g
Sladkor: 21 g

crunchy

Žitarice in kosmiči so med Slovenci najpogostejša izbira za zajtrk. Proizvajalec obljublja 30 % manj maščobe kot v njihovem standardnem izdelku hrustljavi muesli z oreščki. Pa je light različica dobra izbira za vsakodnevno prehrano? Žal ne, saj ji za vsebnost sladkorja zasveti rdeča luč, torej vsebuje veliko sladkorja. Na policah boste zagotovo našli podobne izdelke, ki vsebujejo manj sladkorja. Izbira izdelka le s pogledom na sprednjo stran embalaže ni dobra odločitev, če želimo vedeti, kaj jemo oz. se želimo zdravo in uravnoteženo prehranjevati. Embalažo moramo obrniti ter prebrati deklaracijo: seznam sestavin (pove katere sestavine so v izdelku) in hranilno tabelo, ki pove, kolikšna je energijska vrednost in koliko je hranil (maščob, sladkorja, beljakovin in soli) v izdelku.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti