Proizvajalci trdijo, da energijske pijače izboljšajo fizično vzdržljivost, hitrost naših reakcij in koncentracijo. Prepričajo nas v nakup in uživanje v situacijah, ko moramo dolgo ostati budni, se učiti, voziti, delati… Nedvomno med izpitnim obdobjem po njih poseže veliko študentov. A energijske pijače pomagajo za kratek čas, zato s kofeinom ne pretiravajte! Namesto energijskih pijač si pripravite raje kavo ali črni čaj, brez sladkorja.

Glavne sestavine energijskih pijač na našem trgu so kofein, sladkor, taurin in glukuronolakton. Po mnenju proizvajalcev so spodbujevalni učinki teh pijač posledica interakcije med različnimi sestavinami, zato samo uživanje kave naj ne bi imelo enakega učinka.

Mnoge študije narejene v preteklih letih izkazujejo pozitiven učinek energijskih pijač na osredotočenost in pozornost, kot tudi na hitrost reakcij pri časovno omejenih nalogah. Nekatere omenjajo tudi izboljšanje spomina, vendar ne v enaki meri. Ugotovitve, iz množice raziskav pa kažejo le na to, da je večina učinkov energijskih pijač na kognitivne funkcije povezana predvsem s prisotnostjo kofeina. Vsebujejo ga okoli 80 mg na priporočeno zaužito količino (250 ml pločevinka). Učinki ostalih sestavin (taurin in glukoronolakton) žal še niso dovolj raziskani, da bi lahko trdili njihove pozitivne lastnosti. 

Doza kofeina je lahko hitro presežena
Visoka vsebnost sladkorja pa poskrbi da se nam koncentracija hitro poveča a kmalu tudi popusti, zato moramo poseči po novi dozi. Približno 1 h po zaužitju bomo občutili padec sladkorja v krvi, kot tudi popuščanje učinka kofeina. Postopoma bomo postali bolj in bolj utrujeni. V kolikor še nismo končali z učenjem ali delom bomo primorani v zaužitje dodatne količine napitka.

Kofein v večjih odmerkih lahko pri posameznikih povzroči prebavne težave in anksioznost. Slabost, nervoza in tresenje se lahko pojavijo po zaužitju večjih količin kofeina (8 mg/kg telesne mase) po daljšem obdobju budnosti (40 ur). Posebej pazljivi morajo biti tisti, ki kofeina ne uživajo redno, saj je doza lahko hitro previsoka.

Uživanje energijskih pijač naj bo izjema, ne pravilo
S kofeinom in energijskimi pijačami torej pazljivo in ne vsak dan. Že zaradi prevelike vsebnosti sladkorja in povišanja krvnega pritiska, ki lahko vpliva na nastanek kardiovaskularnih obolenj, se pretiravanje odsvetuje. Kava na dan ali zvečer dan pred izpitom pa vam načeloma ne bo škodovala.

 

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti