Visoke temperature kar kličejo po osvežitvi, med najbolj priljubljenimi poletnimi osvežitvami pa je zagotovo tudi sladoled. Na trgu je res veliko različnih oblik, barv in okusov: kakšna pa je razlika med sladoledom in desertom?

Čeprav pravilnik, ki je opredeljeval različne vrste sladoleda in deserta, ne velja več, pa potrošniki pri sladoledu še vedno pričakujemo, da je narejen predvsem iz mlečnih sestavin. Zgolj s pogledom na embalažo bomo težko ločili sladoled od zamrznjenega deserta. V pomoč pri izbiri pa nam bo seznam sestavin, kjer so sestavine navedene po padajočem vrstnem redu, na prvem mestu je sestavina, ki jo je v izdelku največ.

Kako razlikovati med sladoled in desertom?
sladoled11Sladoled: večinoma je sestavljen iz mlečnih sestavin. Na prvem mestu je mleko, sledi mu kakavov obliv s katerim je sladoled oblit in takoj zatem smetana. Sladoledu je dodan še sladkor ter aditivi in arome.

sladoledimaxim

sladoledimaxim2

sladoledi12Desert: za pripravo te sladice so namesto mleka in smetane uporabili vodo. Sledijo še sladkor, nekaj sadne kaše in aditivi ter arome. Na seznamu sestavin deserta torej prevladujejo voda in ne mlečne sestavine.

sladoledikontiki2

 

 

sladoledikontiki

 

Kaj izbrati?
Pogled na hranilo tabelo nam razkrije, da je energijska vrednost sladoleda večja, saj vsebuje več mlečne maščobe kot desert, ki je narejeni na osnovi vode. Oba pa vsebujejo veliko sladkorja, zato se uvrščata med sladice oziroma živila, ki niso primerna za vsak dan in jih uživamo le občano. Z energijskega vidika so vsekakor boljša izbira deserti, vendar pa navadno vsebujejo več aditivov in manj kalcija ter beljakovin kot sladoled.

 

Naša izbira je sladoled z dodatkom sadja, saj je njegova energijska vrednost običajno manjša kot pri sladoledu, vsebuje manj maščobe, ima pa več koristnih sestavin, kot jih imajo sadni in vodni deserti.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti