Za pitje kakava ali vroče čokolade se odločimo prav zaradi značilnega okusa kakava. Pod imeni `čokoladni napitek´, `oslajeni kakav´ in `oslajeni kakavov prah´ so lahko v prodaji le tisti izdelki, ki so sestavljeni iz mešanice kakavovega prahu in sladkorja ter vsebujejo najmanj 25 odstotkov kakavovega prahu (Pravilnik). Če izdelek vsebuje manj kakavovega prahu, mora biti poimenovan drugače.

 

Če se želite prepričati, da ste izbrali pravi napitek bodite poleg prodajnega imena izdelka (običajno na zadnji strani), pozorni tudi na količino kakavovega prahu v izdelku. To informacijo lahko razberete iz seznama sestavin, ki je običajno na zadnji strani embalaže.

kakav deklaracija

V kozarcu pripravljenega napitka tudi do 20 gramov sladkorja
Pri kakavovih napitkih je prva sestavina na seznamu sestavin sladkor, hranilna tabela na deklaraciji pa nam pove, koliko ga je v izdelku. Med tržnim pregledom smo ugotovili, da vsebujejo od 63 do 83,6 g sladkorja v 100 g, za kar jim na semaforju zasveti rdeča luč, ki nas opozarja, da si izdelek privoščimo le občasno. Že z enim kozarcem instant napitka s kakavom (zmešamo 13 gramov napitka in 2 decilitra mleka) zaužijemo 16 g sladkorja oziroma približno štiri kocke sladkorja .

 

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) naj z enostavnimi vrstami sladkorja ne bi pokrili več kot 10 ali še bolje 5 odstotkov dnevne potrebe po energiji. Otrok do treh let, pri katerem je dnevni energijski vnos približno 1.200 kcal, bi z eno porcijo instant napitka s kakavom za 29 odstotkov prekoračil še varno dnevno količino sladkorja. Odrasel človek, ki dnevno potrebuje okoli 2.000 kcal, pa približno 77 odstotkov priporočene količine sladkorja, če upoštevamo strožja priporočila SZO.

 

Naš nasvet
1. Preberite ime izdelka, ki naj bo `čokoladni napitek´, `oslajeni kakav´ ali `oslajeni kakavov prah´.
2. Na seznamu sestavin poiščite delež kakavovega prahu, ki naj bo vsaj 25 odstotkov.
3. Kakavovi instant napitki so v večini sestavljeni iz sladkorja, zato naj ne bodo pogosto na vašem jedilniku. Izberite tistega, ki vsebuje najmanj sladkorja (manj kot 70 g / 100 g).
4. Kakavov napitek si lahko pripravite sami. V kozarec (200 ml) toplega mleka dobro vmešate kakavov prah (3 do 4 grame) - ne pretiravajte, ker bo sicer napitek grenak. Dodajte le žličko sladkorja (4 grame), kajti v 100 mililitrih mleka je povprečno 4,7 grama mlečnega sladkorja in zato napitka ni treba pretirano sladkati.

 

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti