Med bolj priljubljenimi slanimi prigrizki je zagotovo krompirjev čips. Na policah pa lahko zasledimo tudi zelenjavni čips. Ali je zelenjavni čips dobra in bolj zdrava izbira kot krompirjev čips? Lahko na tak način zaužijemo več zelenjave?

 

Slani prigrizki so običajno energijsko bogata živila, ki vsebujejo veliko maščobe, nasičenih maščobnih kislin, sladkorja in/ali soli a so hkrati hranilno revna. Zato naj bi jih uživali le občasno oz. se jim izogibali. A tudi med prigrizki so razlike, ne le v sestavi, ampak tudi v hranilni vrednosti. Kaj prigrizek vsebuje. pa boste težko ugotovili zgolj s pogledom na sprednjo stran izdelka. Deklaracija (prodajno ime, seznam sestavi in hranilna tabela), ki je prava informacija o izdelku, je največkrat na zadnji strani embalaže.

Pogled na seznam sestavin nam razkrije, da za razliko od krompirjevega čipsa, v katerem je največ krompirja, saj je prvi na seznamu sestavin, zelenjavni čips vsebuje več različnih vrst zelenjave (pastinak, korenček, rdeča pesa, sladek krompir). In tu je, glede na seznam sestavin, največja razlika med njima. V tem trenutku se nam zelenjavni čips zdi boljša izbira, saj vsebuje več zelenjave, krompir pa glede na njegovo sestavo uvrščamo med škrobna živila (kuhana žita, testenine in stročnice). Oba izdelka vsebujeta še sončnično olje in sol.

 

A za popolno informacijo, moramo pogledati še obe hranilni tabeli. Ta nam razkrije, da je energijska vrednost na 100 gramov krompirjevega in zelenjavnega čipsa primerljiva okrog 500 kcal (2100 kJ), v obeh primerih gre za energijsko gosta živila.

 cips primerjava

Oba izdelka vsebujeta veliko maščobe, krompirjev čips 33 gramov, zelenjavni čips pa celo malenkost več maščobe - 37 gramov v 100 gramih izdelka. Na prehranskem semaforju jima za vsebnost maščobe zasveti rdeča luč, ki opozarja naj živilo uživamo le občasno. Vsebnost nasičenih maščob je v obeh primerljiva. Zelenjavni čips vsebuje veliko sladkorja, skoraj 20 % več kot krompirjev čips, za kar mu prav tako zasveti rdeča luč na semaforju. Obratno pa je pri vsebnosti soli, tu je rdeča zasvetila krompirjevemu čipsu.

 

Naš nasvet:

  • Kljub temu, da je osnova za pripravo zelenjavnega čipsa zelenjava, pa zaradi postopka priprave oziroma cvrtja, čips vsebuje veliko maščobe in sladkorja in ni nič bolj zdrava izbira kot krompirjev čips.
  • Tako zelenjavni kot krompirjev čips sta prigrizka, ki jima na semaforju večkrat zasveti rdeča luč, zato se ju raje izogibajte oziroma ju uživajte le občasno.
  • Uživanje zelenjave v obliki zelenjavnega čipsa ni priporočljivo, zelenjavo je najbolje uživati surovo, kuhano ali dušeno. Na dan naj bi zaužili vsaj 250 g zelenjave (brez krompirja).

 

 

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti