Nemčija napoveduje pripravo strožjih nacionalnih predpisov, s katerimi želi zaščititi otroke in mladostnike pred neprimernimi komerialnimi sporočili. Nemške koalicijske stranke nameravajo omejiti oglaševanje živil z visoko vsebnostjo sladkorja, maščob in soli, namenjeno najmlajši populaciji, saj ugotavljajo, da obstoječe delne prepovedi in zaveze živilske industrije niso učinkovite.
Otroci so vsak dan izpostavljeni oglasom za pretirano sladka, mastna in slana živila. Tovrstno nagovarjanje v otroštvu lahko negativno vpliva na njihove prehranjevalne navade in prehranski status skozi vse življenje. V Nemčiji ima okrog 15 % otrok in mladostnikov prekomerno telesno maso. V času epidemije Covid-19 pa se je ta delež še povečal. Nemški strokovnjaki zato opozarjajo, da je prepoved oglaševanja energijsko bogate, a hranilno revne hrane danes še bolj pomembna kot kdaj koli prej.
Nemška potrošniška organizacija VZBV je v sodelovanju s strokovnjaki in podporniki pripravila predlog za omejitev oglaševanja živil z visoko vsebnostjo sladkorja, maščob in soli za otroke mlajše od 14 let, ki temelji na prehranskih smernicah Svetovne zdravstvene organizacije.
V predlogu se zavzemajo za:
- Prepoved trženja živil z neustreznim prehranskim profilom preko vseh kanalov in vseh oblik oglaševanja (televizija, radio, tisk, splet, igre, aplikacije, embalaža, oglasni panoji...).
- Prepoved predvajanja oglasov za živila z neustreznim prehranskim profilom na televiziji od 6. do 23. ure.
- Prepoved oglaševanja živil z neustreznim prehranskim profilom v manj kot 100 m oddaljenosti od vrtcev, osnovnih šol, srednjih šol in igrišč.
Tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije že vrsto let opozarjamo, da je trenutno veljavna zakonodaja na področju trženja živil otrokom v Sloveniji preveč ohlapna, ima preveč pomanjkljivosti in tako še vedno dovoljuje oglaševanje nezdrave hrane preko različnih kanalov.
Septembra 2021 smo zato v sodelovanju z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC pripravili predlog za zaščito otrok pred neprimernimi komercialnimi sporočili, s katerim smo pristojne organe na nivoju Evropske unije, kot tudi Slovenije, pozvali k ureditvi oglaševanja živil otrokom.