Z uživanjem zajtrka čim prej ko se zbudimo, v telo vnesemo glukozo, ki zavira izločanje kortizola (stresnega hormona) iz nadledvične žleze. Tako znižamo krvni tlak in predvsem omogočimo našemu imunskemu sistemu normalno delovanje.

Seveda pa za zdravje ni pomembno le da jemo zajtrk, temveč tudi kaj za zajtrk pojemo! Za zagotavljanje potrebne energije čez dan, naj bo zajtrk pretežno sestavljen iz živil bogatih z ogljikovimi hidrati, kot so polnozrnati žitni izdelki, tudi kaše in polenta. Z uživanjem takšnih izdelkov si zagotovimo primerno raven glukoze v krvi, v kombinaciji z beljakovinskimi živili (mlečni izdelki, puste mesnine, stročnice,…) in sadjem ali zelenjavo pa še dodatno izboljšamo delovanje našega telesa.

A ko boste stali v trgovini pred polico, polno izdelkov, si vzemite čas za izbiro. Med izdelki so razlike, v sestavi in vsebnosti bodisi sladkorja, soli, maščobe, prehranske vlaknine. Te informacije boste dobili, če boste preverili hranilno tabelo in sestavine. Naj vas ne zavede atraktivna embalaža in slike na prednji strani izdelka, saj le te pogosto povedo o izdelku »drugo zgodbo« kot nam jo razkrije pogled na seznam sestavin in hranilno tabelo na zadnji strani.

! Pred zajtrkom za boljšo prebavo spijemo kozarec (2 dcl) mlačne vode.

Kakšne so vaše zajtrkovalne navade? Izpolnite kratko anketo, ne bo vam vzela več kot 5 minut vašega časa.

Dopolnitev informacije, 10. 11. 2017: anketa je zaključena.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti