Delo in šolanje od doma postavlja izziv tudi pri ohranjanju strukture dneva, kamor zagotovo sodi tudi zdrav in uravnotežen način prehranjevanja.

Marsikdo ima delovni/učni kotiček kar v domači kuhinji, v neposredni bližini hladilnika, čas, ki ga imamo na voljo za prehranjevanje pa se je kar na enkrat raztegnil čez cel dan. Gibanje je omejeno, med tem ko je dostop do hladilnika in shrambe lažji kot kadarkoli. Če ne bomo poskrbeli zase bomo iz krize izšli zakrnelih nog in z desetimi dodatnimi kilogrami.

Na seznam zaobljub dodajte, da boste zajtrkovali in da bodo vaše malice zdrave, še posebej, če imate kosilo šele v poznih popoldanskih urah. Zdravo in okusno malico lahko hitro pripravite sami, pri čemer ne potrebujete posebnih kuharskih veščin. Malica naj bo manjši obrok, a ravno dovolj velika, da vas nasiti in z njo vnesete v telo pomembna hranila. 

favicon Vam zmanjkuje idej za malico? Preverite nekaj idej.

maliceideje

Na ZPS smo zbrali 7 nasvetov, kako se ne vdati skušnjavi neskončnih prigrizkov in sladkih razvad, ter tudi v času samo izolacije poskrbeti za uravnotežen način življenja.

1. Ustvarite si dnevni ritem: določite si okvirne ure prehranjevanja, spanja in drugih aktivnosti. S tem si boste zagotovil normalen potek dneva.
Naredite tudi načrt obrokov. Odprite omare in poglejte, kaj se skriva v njih, načrtujte obroke za cel teden iz obstoječih sestavin oziroma naredite seznam manjkajočih sestavin, ki jih potrebujete.

2. Napišite si nakupovalni listek manjkajočih sestavin in se v trgovino odpravite največ enkrat tedensko, le po izdelke na seznamu. Ne kupujte prevelikih količin in razmislite, kakšen je rok uporabe nakupljenih živil in kako jih boste porabil. S preudarnim nakupom se boste izognil tudi nepotrebnim zavržkom.

3. Kupujte sezonsko in lokalno: lokalno, sezonska hrana je bolj sveža in kakovostna, z nakupom pa podpirate slovensko gospodarstvo, ki to nujno potrebuje. Trenutno lahko pri lokalnih kmetih med drugim dobite jabolka, kislo zelje in repo, korenje, rdečo peso, por, solato in črno redkev.

4. Jejte zavestno in zgolj v jedilnici: ko jeste, ugasnite televizijo in telefon, usedite se za mizo v jedilnici (nikakor ne pred računalnikom) in se posvetite hrani, ki ste jo pripravili. Pozornost preusmerite na okus, barvo in vonj hrane. Za hranjenje si vzemite čas.

5. Zmanjšaj velikost porcij: se manj gibate? Zmanjšajte količino in energijsko gostoto hrane, ki jo zaužijete. Kaj to pomeni? Enostavno si naložite manj krompirja ali makaronov ter zmanjšajte količino olja, ne zmanjšujte pa količine beljakovin (skuta, jajca, pusto meso,…) in povečajte količino sadja ter zelenjave.

6. Ustvarjajte: sedaj imate odlično priložnost, da tudi v kuhinji sprostite svojo umetniško žilico. Poiščite zanimiv recept in ga prilagodite sestavinam, ki jih imate na voljo. Ustvarjajte s svojimi družinskimi člani in si s pripravo okusnih jedi popestrite turobne jesenske in zimske večere.

7. Gibajte se: izkoristite popoldneve za sprehod v naravi v bližini svojega doma, a pri tem upoštevajte priporočila glede nošenja mask in priporočene razdalje. Vaje za raztezanje in moč lahko opravite tudi doma – na spletu je vrsta zanimivih vadb.

VKJSLogo

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti