Prehrana je pomembna skozi celotno življenjsko obdobje in je tesno povezana z našim zdravjem. Še posebej je pomembna v času odraščanja, saj telo za razvoj nujno potrebuje snovi, ki jih vsebuje le uravnotežena (pre)hrana. Nepravilen izbor živil ima lahko negativne posledice na zdravje (razvoj kroničnih boleznih že v mladosti ali kasneje v odraslem obdobju).

Prehrana v obdobju odraščanja pa močno vpliva tudi na oblikovanje prehranjevalnih navad v odrasli dobi, saj na oblikovanje navad otrok in mladostnikov vplivajo družina, prijatelji in širša skupnost ter tudi prehrana v vzgojno izbraževalnih ustanovah. Ker pa so otroci in mladi radovedni ter se hitro učijo in zato lažje in hitreje sprejemajo nove navade, je obdobje odraščanja ključno, da jim zagotovimo zdravo prehrano in jih ob tem hkrati naučimo zdravih navad prehranjevanja. Vse to oblikuje dobro popotnico za življenje.

Nasveti ZPS za uravnoteženo prehrano otrok in mladostnikov
1. Vzemite si čas in obrok pripravite iz osnovnih živil, kot so zelenjava, meso, moka….Le tako boste zagotovo vedeli, kaj vse vaš obrok vsebuje. Uživajte raznovrstno zelenjavo in sadje
2. Ponudite jim zajtrk. Vztrajajte. Zajtrkovanje je navada, ki jo lahko pridobimo.
3. Poskrbite, da bodo pojedli tudi kosilo in večerjo. Tekom dneva, če so dlje časa v šoli oz. takoj po šoli sledijo aktivnosti, jim svetujete, kam na kosilo, če ga nimajo v šoli.
4. Ne izbirajte izdelkov na podlagi oglasnih sporočil ali privlačne embalaže. Pri izbiri upoštevajte hranilno sestavo – preverite tudi seznam sestavin. Pokažite svojim otrokom, kako to preverijo sami!
5. Pri izbiri živil si pomagajte s prehranskih semaforjem na naši spletni strani ali z mobilno aplikacijo VešKajJeš, ki vam na preprost način pomagata preveriti prehranski profil izbranega živila.
6. Bidon z vodo naj bo vedno pri roki, gibanje pa stalnica vašega urnika in urnika vaših otrok oz. mladostnikov.

Konferenca Zdravje otrok in mladostnikovfvz2019
Fakulteta za vede o zdravju Univerze na Primorskem bo 20. septembra 2019 organizirala 3. letno znanstveno in strokovno mednarodno konferenco z naslovom "Zdravje otrok in mladostnikov". Na konferenci bodo tuji in domači strokovnjaki opozorili na zdravstvene probleme otrok in mladostnikov, predstavili aktualne študije na tem področju in nove pristope, ki se uporabljajo v praksi. 

Dogodka, ki bo potekal v konferenčnih prostorih Grand hotela Portorož, se bodo udeležile strokovnjakinje ZPS, saj je to področje na katerem zaradi pomembnosti aktivno delujemo že dve desetletji. Konferenca je sicer namenjena raziskovalcem, strokovnjakom iz prakse, visokošolskim učiteljem, študentom in ostali strokovni javnosti, ki se posredno ali neposredno ukvarja s področjem javnega zdravja in z njim povezanih strok, zato nas udeležence čaka pestra vsebina in zagotovo tudi konstruktivna debata. 

Če želite tudi sami aktivno sodelovati na konferenci, imate čas za oddajo povzetka do 18. marec 2019. Več informacij o konferenci najdete na spletni strani konference.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti