Letošnji svetovni dan hrane poteka pod zgovornim sloganom "Naša dejanja vplivajo na našo bodočnost" - za svet brez lakote do 2030, #Zerohunger (Za svet brez lakote). Tema žal ponovno postaja aktualna. Po podatkih FAO na svetu kar 820 mio ljudi trpi za pomanjkanjem hrane. Glede na številne akcije dobrodelnih organizacij, se tudi v Sloveniji temu nismo izognili.

V našem vsakdanjem okolju pa smo pravzaprav soočeni z dvojnostjo, ko na eni strani narašča delež populacije s prekomerno težo in debelostjo, na drugi pa se posamezniki soočajo s pomanjkanjem.

Še več nasvetov in koristnih idej najdete na naši spletni strani www.zps.si

Ko imamo možnost izbire, ko lahko vplivamo na to, kakšno hrano bomo izbrali, je pomembno, da znamo izbrati, da si vzamemo čas za pripravo in uživanje le te.

Prehrana je življenjsko pomembna, zato ob svetovnem dnevu hrane opozarjamo na pomen uravnotežene prehrane in na splošno prehranjevalnih navad. Sodoben potrošnik pogosto izbira sestavljena živila, ki mu omogočajo hitro pripravo in uživanje hrane. Hiter tempo, ki ga spremlja čez dan, ne prekine niti v obdobju, ki ga nameni prehrani. Če si ga sploh vzame. V borbi s časom pogosto tudi v trgovini izbira le s pogledom na sprednjo stran izdelka, torej na del embalaže, ki je pravzaprav v veliki meri oglasni prostor izdelka, manj pogosto pa preveri sestavine in informacije na označbi.

ZPS nasveti ob svetovnem dnevu hrane:

1. Kupujte s seznamom. Pripravite si plan in se ga držite. Naj vas akcije in večja pakiranja ne prepričajo, da kupite večje količine in več izdelkov.

2. Kupujte le to, kar potrebujete. Imeli boste manj odpadkov in manj izdatkov za nepotrebne nakupe.

3. Obroke pripravite iz osnovnih živil, kot so zelenjava, meso, moka….Le tako boste zagotovo vedeli, kaj vse vaš obrok vsebuje.

4. Vzmeti si čas za pripravo obrokov – naj bo to del dneva, ko se družina zbere za mizo. Morda se sliši kot misija nemogoče, a zagotovo najdete nekaj dni v tednu, ko to lahko izpeljete.

5. Ne izbirajte izdelkov na podlagi oglasnih sporočil ali privlačne embalaže. Pri izbiri upoštevajte hranilno sestavo – preverite tudi seznam sestavin.

6. Z ostanki hrane ravnajte pametno, uporabite jih v obroku naslednji dan, zamrznite. V restavraciji , kjer so krožniki preveliki, naročite polovično porcijo ali delite obrok z družinskim članom, s prijateljem.

7. Pametno shranjujte živila, še posebno tista, ki potrebujejo hladno verigo.

8. Enkrat tedensko izberite zelenjavno-sadni dan, saj rastlinska hrana ne potrebuje toliko energije in vode kot živila iz mesa.

9. Kupujte lokalno pridelana in predelana živila, s čim manj eksotičnimi sestavinami, ki ogrožajo pragozdove, ki so ključni za ohranjanje eko sistema na zemlji.

10. Bodite kritični. Potrošniki, z zdravju koristnejšim izborom živil podpirate lastno zdravje in hkrati trgovcem sporočate, da si želite več zdravih izbir. Tako vplivate na razpoložljivost in cenovno dostopnost tovrstnih živil za vse nas. Zato bodite kritični, saj gre dolgoročno za vaše zdravje in zdravje vam najbližjih.

Preveri prehranski profil

Z embalaže prepiši hranilne vrednosti izdelka in preveri, ali mu zasveti rdeča, rumena ali zelena luč. Vnesi vrednosti na 100 g ali 100 ml izdelka.

Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju! Super izbira!
Vsebnost je rahlo nad mejo zdravega. Ne pretiravaj s količino!
x Vsebnost ni najboljša! Tega izdelka zaužij čim manj in ne pogosto.

 

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Preh. vlaknine

g

Maščobe

g

Na. Mašč. Kisl.

g

SLADKOR

g

SOL

g

Tabela vsebnosti

HRANA
(g na 100 g)
x
Maščobe 3 g 3 - 20 g 20 g
Nasičene mašč. kisl. 1 g 1 - 5 g 5 g
Sladkor 5 g 5 - 15 g 15 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g
Prehranske vlaknine 6 g 3 - 6 g 3 g

 

       
PIJAČA (g na 100 ml) x
Maščobe 1,5 g 1,5 - 10 g 10 g
Nasičene mašč. kisl. 0,75 g 0,75 - 2,5 g 2,5 g
Sladkor 2,5 g 2,5 - 6,3 g 6,3 g
Sol 0,3 g 0,3 - 1,5 g 1,5 g

Tabela vsebnosti

Tabela vsebnosti