Dobili smo kratko vprašanje: "je bolje kupovati zamrznjene ali sveže ribe?"

Kaj je v zimskem času zares lokalno in sezonsko? še kaj drugega kot kisla repa in zelje?

Oreščkom je skupno, da vsebujejo veliko vrst rastlinske maščobe koristnih za zdravje, vsebujejo skoraj toliko beljakovin kot meso, nekateri pa imajo tudi mnogo vlaknin. Orehi in oreščki so energijsko bogato in hranilno živilo. Za zdravo prehranjevanje je priporočljivo, da jih (seveda omejeno količino) uživamo vsak dan.

Voda je osnovna sestavina našega telesa, vendar na to radi pozabimo. Še dobro, da nas na pomanjkanje vode v telesu spomni občutek žeje, a takrat smo že nekoliko dehidrirani. Da v poletnih, toplih dneh ne bomo dehidrirani, za žejo popijmo zadostno količino vode. 

Je rjav sladkor bolj zdrav od belega? Koliko sladkorja vsebuje  vaš priljubljen sadni jogurt? Kako so označeni aditivi? Je vaša najljubša pijača "zelena", "oranžna" ali "rdeča" glede vsebnosti sladkorja… Vse to vam ponuja mobilna aplikacija Veš kaj ješ!

Zdravo in uravnoteženo prehranjevanje  vključuje pestro izbiro živil in jedi našega vsakdanjika. V pomoč pri zdravi izbiri nam je lahko piramida priporočil za zdravo vsakodnevno prehrano. Piramida nam pomaga izbirati živila glede na njihovo pomembnost v zdravi prehrani.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5