Nekateri ljudje imajo težave pri uživanju mleka in mlečnih izdelkov, ker so občutljivi na laktozo. Laktozna intoleranca (neodpornost) sicer ni uvrščena med bolezni, je pa neprijetno, če ste po uživanju mlečnih živil napihnjeni, imate slab zadah, celo drisko. Poglejmo, katera mlečna živila vsebujejo več in katera manj laktoze. 

Akrilamid sodi v skupino snovi, ki so po klasifikaciji Mednarodne agencije za raziskovanje raka uvrščene med tiste, pri katerih obstaja "velika verjetnost, da so rakotvorne". Če so vam všeč pražene, ocvrte in pečene jedi ter jedi z žara in so večkrat na vašem jedilniku, velja previdnost. Dejansko vsebnost akrilamida smo preverili na vzorcu 12 živil, ki smo jih kupili v trgovini, krompirček pa smo naročili tudi v restavracijah. Kakšna  je torej količina akrilamida v različnih živilih?

Vsi vemo, da je pitje vode dobro za zdravje, toda ali naj izberemo ustekleničeno vodo ali pa je prav tako dobra tista iz pipe? Zakonodaja predpisuje skoraj enako kakovostno raven tako za vodo iz pipe, kot za tisto iz steklenice. Največja razlika med vodo iz pipe in tisto iz steklenice je torej v ceni.

O koristnosti oziroma škodljivosti uživanja mesa so mnenja ljudi različna. Medtem ko se nekateri odločajo za vegetarijanstvo, si drugi ne morejo predstavljati kosila brez sočnega zrezka. Kaj o vlogi mesa v zdravem prehranjevanju meni sodobna prehranska znanost?

Ekstra deviško oljčno olje ponavadi uporabljamo za "hladno" zabelo pri pripravi različnih svežih solat in kuhanih živil, saj prideta najbolje do izraza kakovost olja in njegov učinek na zdravje. Varovalne učinke oljčnega olja pripisujejo visoki vsebnosti biofenolov (imenovanih tudi polifenoli), v deviškem oljčnem olju jih je precej, in uravnoteženi sestavi maščobnih kislin.

Zdravo in uravnoteženo prehranjevanje pomeni, da vsakodnevno zagotavljamo pestro izbiro živil in jedi. V pomoč pri zdravi izbiri nam je lahko piramida priporočil za zdravo vsakodnevno prehrano.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5