Vsako živilo, ki je hranjeno dalj časa, izgubi nekaj svoje hranilne vrednosti. Kolikšne so izgube, pa je odvisno od tega, kateri postopek shranjevanja uporabimo.

O pomenu rib v naši prehrani smo se pogovarjali s prof. dr. Marjanom Simčičem, ki je pripravil tudi nekaj koristnih nasvetov v zvezi z uživanjem morskih rib. Obiskali smo tudi 6 ribarnic, pregledali ponudbo in preverili, kako je z obveznimi oznakami, ki kupcem olajšajo izbiro.

Poletje je idealen čas, ko se lahko šibki otroci okrepijo, prekomerno hranjeni pa shujšajo. Prehrana naših otrok naj bo v tem času predvsem pestra, sveža, barvita in energijsko primerna. Katerih rib naj otroci ne uživajo?

Če kupujemo lokalno, ker želimo prispevati k ekonomskemu razvoju svojega okolja, potem kupujemo pridelke, ki so pridelani v Sloveniji. Če pa lokalno razumemo bolj geografsko, potem kupujemo tudi pridelke iz krajev, ki so oddaljeni največ en dan vožnje – v tem primeru so lokalni tudi pridelki iz Dalmacije, Makedonije, Grčije, Italije in celo Španije. In - nakupe lahko opravimo tudi po spletu.

V javnosti je v zadnjem času veliko polemike o primernosti brezmesne prehrane v šolah in vrtcih. Vedno več staršev želi, da bi imeli možnost izbrati tudi brezmesni obrok. Za katere otroke je vegetarijanstvo primerno in katere so nevarnosti vegetarijanske prehrane za otroke?

Ali je rjavi sladkor res bolj zdrav kot beli?

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5