Lotili smo se poskusa, če lahko doma iz predpripravljenih sestavin pripravimo juho, ki bi bila hranilno bogatejša od juhe iz vrečke, z njo pa ne bi imeli bistveno več dela, kot s pripravo juhe iz vrečke. Skuhali smo različne juhe iz več vrst mešanic zamrznjene zelenjave, rezancev, soli, suhih zelenjavnih mešanic in/ali dodatkov jedem z zelenjavo, takšnih brez kot tudi z ojačevalci okusa.

Senzorične lastnosti tako pripravljenih juh so preverili strokovnjaki, ki so si bili enotni v komentarju, da je okusno juho težko pripraviti zgolj iz predpripravljenih sestavin in skoraj nič dela. Ugotovili so tudi, da so med zamrznjenimi mešanicami zelenjave precejšnje kakovostne razlike ter da je potrebno zamrznjeno zelenjavo kuhati krajši čas kot svežo zelenjavo, saj se hitreje razkuha. Juhe, pripravljene s priporočeno količino dodatkov jedem z zelenjavo, ki vsebuje sol in/ali ojačevalce okusa, pa so bile preslane in preveč `koncentriranega´ okusa. Strinjali so se, da imajo juhe s svežimi začimbami bolj izrazit, poln in predvsem pristen okus, zato vam svetujemo, da dodatke raje zamenjate s svežimi začimbami.

Ponudba svežih začimb v lončkih je v trgovinah iz leta v leto večja, zato si velja vsaj nekatere postaviti na domačo okensko polico oziroma na balkon.

Kaj pa `instantna´ juha?
Ljudje po juhah iz vrečke posegajo iz različnih razlogov. Za nekatere je to pomanjkanje časa, za druge priročnost npr. pri kampiranju, tretji s pripravo hrane preprosto ne želijo izgubljati časa. Kratek čas priprave in pričakovani okus sta zagotovo dve veliki prednosti juh iz vrečke. Na splošno te juhe niso na najboljšem glasu, saj je pogosto slišati, da vsebujejo predvsem ojačevalce okusa in preveč soli ter da so hranilno revne. In koliko je v tem resnice?

Kupili smo 10 juh iz vrečke in sicer 6 bistrih ter 4 goste juhe. Večina vzorcev je bila iz ponudbe tkim. pomladnih juh, saj ima juho pod tem imenom v ponudbi večina večjih proizvajalcev, pa tudi bolj smiselno je med seboj primerjati razmeroma podobne vzorce. Juha, ki vsebuje nekaj rezancev in nekaj zelenjave, se nam je zdela primerna za pomladno - poletni čas.

Sestavine
Glede vsebnosti glavnih dveh sestavin, testenin in zelenjave, so se pomladne juhe med seboj zelo razlikovale. Nekatere so vsebovale veliko testenin (tudi do 70 %) in malo zelenjave (pod 8 %), druge pa ravno obratno. Naj v zvezi z dvemi vzorci juh, ki jih oglašujejo kot `vsebujejo 80 % zelenjave´, pripomnimo, da večino zelenjave predstavlja krompir, zato je takšna predstavitev izdelka po našem mnenju za potrošnike dokaj zavajajoča.

Zelenjavna kremna juha z vrtnimi zelišči je imela poleg osnovnih sestavin dodane še vitamine in sicer vitamine C, E, B6, B1, B 12 in folno kislino. Z enim krožnikom (250 ml) te juhe naj bi pokrili kar 30 % dnevnih potreb po omenjenih vitaminih. Vprašanje je, koliko se vitamini med kuhanjem juhe ohranijo, saj raziskave kažejo, da vitamin C, če ni s posebnimi tehnološkimi postopki zaščiten, pri povišani temperaturi popolnoma razpade. Ostali navedeni vitamini so v primerjavi z vitaminom C pri povišani temperaturi sicer nekoliko bolj obstojni, za njihovo `preživetje´ pa je prav tako potrebna dodatna zaščita. V to, da bi bili vitamini v juhi primerno tehnološko zaščiteni, nekoliko dvomimo, bolj verjetno se nam zdi, da je ponudba juhe z vitamini predvsem marketinški prijem proizvajalca, potrošnik pa ima od teh vitaminov bolj malo koristi.

Sol

juhca2
Juhe iz vrečke se v strokovni literaturi pogosto omenjejo kot živilo, ki v našo prehrano vnaša večje količine soli, saj z enim priporočenim krožnikom takšne juhe (250 ml) zaužijemo kar polovico dnevno še varne količine soli. Svetujemo, da pri pripravi juhe dodate nekoliko več vode kot je navedeno v navodilih za pripravo in na ta način nekoliko razredčite količino soli.

Dodatki jedem z zelenjavo
Potrošniki pri pripravi zelenjavnih juh radi posegamo po t.im. dodatkih jedem z zelenjavo kot je npr. `slavna Vegata´ in njej podobne mešanice. Naj poudarimo, da takšne mešanice v večini primerov vsebujejo veliko soli, tudi več kot 50 % celotne vsebine. Če posegate po takšnih dodatkih priporočamo, da kupujete tiste brez soli, saj imate tako večji vpogled nad količino dodane soli. Pri nakupu dodatkov in različnih začimbnih mešanic za juhe, bodite pozorni tudi na vsebnost ojačevalcev okusa.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5