Z uživanjem zajtrka čim prej ko se zbudimo, v telo vnesemo glukozo, ki zavira izločanje kortizola (stresnega hormona) iz nadledvične žleze. Tako znižamo krvni tlak in predvsem omogočimo našemu imunskemu sistemu normalno delovanje.

Seveda pa za zdravje ni pomembno le da jemo zajtrk, temveč tudi kaj za zajtrk pojemo! Za zagotavljanje potrebne energije čez dan, naj bo zajtrk pretežno sestavljen iz živil bogatih z ogljikovimi hidrati, kot so polnozrnati žitni izdelki, tudi kaše in polenta. Z uživanjem takšnih izdelkov si zagotovimo primerno raven glukoze v krvi, v kombinaciji z beljakovinskimi živili (mlečni izdelki, puste mesnine, stročnice,…) in sadjem ali zelenjavo pa še dodatno izboljšamo delovanje našega telesa.

A ko boste stali v trgovini pred polico, polno izdelkov, si vzemite čas za izbiro. Med izdelki so razlike, v sestavi in vsebnosti bodisi sladkorja, soli, maščobe, prehranske vlaknine. Te informacije boste dobili, če boste preverili hranilno tabelo in sestavine. Naj vas ne zavede atraktivna embalaža in slike na prednji strani izdelka, saj le te pogosto povedo o izdelku `drugo zgodbo´ kot nam jo razkrije pogled na seznam sestavin in hranilno tabelo na zadnji strani.

! Pred zajtrkom za boljšo prebavo spijemo kozarec (2 dcl) mlačne vode.

Kakšne so vaše zajtrkovalne navade? Izpolnite kratko anketo, ne bo vam vzela več kot 5 minut vašega časa.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5