O sadju, ki dozori v Sloveniji poleti: avgusta v Sloveniji dozori in dozoreva največ zelenjave in sadja. Obsijano s poletnim soncem je slovensko sadje je v tem času dozorelo, polnega okusa in sveže.

Lotili smo se poskusa, če lahko doma iz predpripravljenih sestavin pripravimo juho, ki bi bila hranilno bogatejša od juhe iz vrečke, z njo pa ne bi imeli bistveno več dela, kot s pripravo juhe iz vrečke. Skuhali smo različne juhe iz več vrst mešanic zamrznjene zelenjave, rezancev, soli, suhih zelenjavnih mešanic in/ali dodatkov jedem z zelenjavo, takšnih brez kot tudi z ojačevalci okusa.

Na živilih in pijačah je za fruktozo dovoljena uporaba zdravstvene trditve. Odločitev evropske agencije za varno hrano, ki je izdala pozitivno mnenje za zdravstveno trditev za fruktozo, je pred leti nekoliko presenetila, saj vse več raziskav kaže, da prekomeren vnos fruktoze neugodno deluje na naše telo.

Dobili smo kratko vprašanje: "je bolje kupovati zamrznjene ali sveže ribe?"

Kaj je v zimskem času zares lokalno in sezonsko? še kaj drugega kot kisla repa in zelje?

Oreščkom je skupno, da vsebujejo veliko vrst rastlinske maščobe koristnih za zdravje, vsebujejo skoraj toliko beljakovin kot meso, nekateri pa imajo tudi mnogo vlaknin. Orehi in oreščki so energijsko bogato in hranilno živilo. Za zdravo prehranjevanje je priporočljivo, da jih (seveda omejeno količino) uživamo vsak dan.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5