V hranilnih tabelah navadnih jogurtov lahko preberemo, da jogurti vsebujejo od 2,1 do 4,3 g sladkorja v 100 gramih izdelka. Kot potrošniki bi lahko pomislili, da navadnim jogurtom dodajajo sladkor, zato smo za pojasnilo prosili strokovnjake iz mlekarske industrije. Pojasnili so, da navadnemu jogurtu ne dodajajo sladkorja, ampak je v njem le mlečni sladkor (laktoza), ki je v izdelku ostal po zaključenem postopku fermentacije. Količina mlečnega sladkorja je odvisna od izvedene stopnje fermentacije, torej se med jogurti lahko razlikuje.

Še vedno vse preveč ljudi meni, da je hrenovka kuhana takrat, ko `poči, kar seveda ne drži.

Najprej zavremo vodo (za vsakih 100 gramov špagetov potrebuje 1 liter vode), šele ko zavre, ji dodamo sol in žličko olja, nato pa v lonec stresemo špagete.

Da bi preprečili ali omilili prehlad, v zimskem obdobju pogosteje pijemo čaj, ki mu dodamo limonin sok in med.

V okviru projekta "Študent – veš, kaj ješ?", ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje RS, smo skupaj z Mladinsko zvezo Brez izgovora Slovenija izvedli anketo o zadovoljstvu študentov s ponudbo živil in pijač v prodajnih avtomatih na njihovih fakultetah. Anketa je razkrila, da si študentje želijo v ponudbi več zdravih živil, predvsem sadja, solat, smutijev, kakovostnih sendvičev in navadnih jogurtov, pa tudi več živil za vegetarijance in vegane.


ZPS skupaj z Mladinsko zvezo Brez izgovora v okviru projekta Študent – veš kaj ješ? 2015/2016, ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje RS, izvaja anketo o zadovoljstvu študentov s ponudbo živil in pijač v prodajnih avtomatih na fakultetah.

Ali veste, da je med sokom in nektarjem je velika razlika v kakovosti?

Če ste si danes za zajtrk privoščili zgoraj navedeno količino žit za zajtrk, za malico sadni jogurt, po kosilu kozarec ledenega čaja, za popoldanski prigrizek pa še mlečno rezino, ste zaužili med  47 in 75 grami sladkorja. Se vam zdi to veliko ali malo?

Raziskave kažejo, da so miselne in telesne sposobnosti ter posledično storilnost, tistih ljudi, ki zajtrkujejo večje v primerjavi s tistimi, ki ta obrok izpustijo.

Pomanjkanje časa pa je pogosto tudi razlog, da malicamo pred računalniškimi ekrani, med pogovorom po telefonu pa tudi v avtomobilu in na cesti. Kot rešitev nam industrija ponuja mlečne rezine in v zadnjem letu tudi tako imenovane "kekse za zajtrk". Pa so v resnici dobra izbira?

Naše telo je ustvarjeno za gibanje in ne za sedenje, zato je redna  telesna  dejavnost eden  ključnih dejavnikov življenjskega  sloga  za  ohranjanje  in izboljšanje  zdravja.

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5