V hranilnih tabelah navadnih jogurtov lahko preberemo, da jogurti vsebujejo od 2,1 do 4,3 g sladkorja v 100 gramih izdelka. Kot potrošniki bi lahko pomislili, da navadnim jogurtom dodajajo sladkor, zato smo za pojasnilo prosili strokovnjake iz mlekarske industrije. Pojasnili so, da navadnemu jogurtu ne dodajajo sladkorja, ampak je v njem le mlečni sladkor (laktoza), ki je v izdelku ostal po zaključenem postopku fermentacije. Količina mlečnega sladkorja je odvisna od izvedene stopnje fermentacije, torej se med jogurti lahko razlikuje.

Mnogi si brez navadnega tekočega jogurta ne predstavljajo zajtrka ali malice. Tekoči jogurt lahko spijemo kar tako mimogrede ali pa ga zmešamo s kosmiči in sadjem, polijemo po solati ali vmešamo v omake. Navadni jogurt je glede na lastnosti živilo, ki ne bi smelo manjkati v naših hladilnikih. Pa vendar, ali v trgovinah sploh še lahko kupimo `tradicionalni´ navadni jogurt, saj veste, tistega s kiselkastim okusom?

Navadni jogurt je eno od `še naravnih´ živil, ki bi ga bilo zaradi njegove razmeroma nizke energijske vrednosti in številnih hranilnih snovi smiselno vključiti v našo vsakodnevno prehrano. Z jogurtom lahko zamenjamo tudi energijsko bogatejša živila, ki jih uživamo za zajtrk, malico in večerjo, s čimer bomo izgubili tudi kakšen odvečen kilogram.

Preverite: rezultati testiranja navadnih jogurtov

Na splošno za navadni jogurt velja, da ima visoko hranilno vrednost, saj je bogat z beljakovinami, ki vsebujejo vse esencialne aminokisline, z vitamini in minerali. Hranilne snovi so v jogurtu v obliki, ki jih naše telo lahko dobro izkoristi, velja pa tudi poudariti, da so hranilne snovi v jogurtu v dobri kombinaciji. Primer: visoko razmerje med kalcijem in beljakovinami zagotavlja vzdrževanje zdravih kosti in zmanjšuje tveganje za nastanek osteoporoze.Energijska vrednost navadnega jogurta je med približno 40 in 60 kcal/100 g (168 - 251 kJ)/100 g), odvisna je predvsem od količine maščobe v jogurtu. Glede na vse večji javnozdravstveni problem čezmerno hranjenih in debelih ljudi, je priporočeno izbirati živila z manj maščobe. Mlečni izdelki se pogosto znajdejo na `listi mastnih živil´, zato velja poudariti, da se mlečni izdelki po vsebnosti maščobe med seboj močno razlikujejo. Navadni jogurt je glede energijske vrednosti v primerjavi z marsikaterim drugim živilom `lahko´ živilo.

jogurt2

Navadni jogurt odlikuje tudi nizka vsebnost sladkorja (okoli 3 g/100 g jogurta). V primerjavi z mlekom vsebuje malo mlečnega sladkorja ali laktoze, ker mlečne bakterije fermentirajo oziroma `predelajo´ del laktoze v mlečno kislino. Laktoza je sladkor, na katerega so nekateri posamezniki preobčutljivi, zato uživanje jogurta ljudem s tkim. laktozno intoleranco običajno ne povzroča problemov. Na splošno velja, bolj kot je jogurt kisel, manj laktoze vsebuje.

Dolga uporabnost
Rok uporabnosti jogurta je nekaj tednov, celo mesec dni, kljub temu, da navadnim jogurtom, tudi tekočim, ni dovoljeno dodajati konzervansov. V jogurtu je prisotna mlečna kislina, ki je nekakšen naravni konzervans - od tod tudi daljša uporabnost. Jogurt ima lahko razmeroma dolg rok uporabnosti, če je izdelan iz kakovostnega, higiensko neoporečnega mleka, če je zagotovljen strokovno vodeni in nadzorovani tehnološki postopek ob aseptičnem polnjenju (na liniji je zagotovljena mikrobiološka neoporečnost) ter nenazadnje, če je zagotovljena nepretrgana hladna veriga. Zanjo pa smo odgovorni tudi potrošniki.

Doma pripravljen jogurt
Navadni jogurt lahko pripravimo tudi sami, saj je `domača tehnologija´ priprave zelo enostavna. Segrejemo 1 liter mleka in ga ohladimo na temperaturo 40-45°C, nato vanj vmešamo 30 do 50 g jogurta, ki ga uporabimo kot `cepivo´ za novi jogurt. Količina dodanega jogurta je odvisna tudi od tega, koliko bakterij jogurt vsebuje, zato nekateri priporočajo, naj bo dodatek raje večji, tudi 1 dcl. Nastalo mešanico moramo nekaj ur imeti na toplem. Najbolj enostavno pa je jogurt narediti v aparatu za pripravo jogurta (stane okoli 30 €).

Vnesite novo živilo ali pijačo

Vnos

Prižgite semafor

Vnesite vrednosti v gramih na 100 g ali 100 ml izdelka. Ob vsaki vrednosti se ob vnosu prižge odgovarjajoča luč.

Maščobe
Sol
Sladkor
Natrij
Nasičene maščobne kisline
Prehranske vlaknine

Tabela vsebnosti

HRANA (g na 100 g) dobro srednje slabo
Maščobe do 3 3 - 20 nad 20
Nasičene mašč. kisl. do 1 1 - 5 nad 5
Sladkor do 5 5 - 15 nad 15
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5
Prehranske vlaknine nad 6 3 - 6 do 3
       
PIJAČA (g na 100 ml) dobro srednje slabo
Maščobe do 1,5 1,5 - 10 nad 10
Nasičene mašč. kisl. do 0,75 0,75 - 2,5 nad 2,5
Sladkor do 2,5 2,5 - 6,3 nad 6,3
Sol do 0,3 0,3 - 1,5 nad 1,5